„Każdy dawny instrument jest niepowtarzalny jak człowiek z którym rozmawiam. Kocham wszystkie fortepiany, ale historyczne dają najwięcej radości, energii i piękna”


Nie spotkaliśmy jeszcze nigdy pianisty, który bez uśmiechu na ustach i bez emocji opowiadałby o swoich doświadczeniach z zabytkowymi fortepianami. Posłuchajcie krótkiej wypowiedzi Marii Ludwiki Gabryś prof. Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, od wielu lat zajmującej się zagadnieniami wykonawstwa historycznego. O jednostkowości wczesnych fortepianów, bliskim kontakcie i dialogu z zabytkowym instrumentem opowiada absolwentka Schola Cantorum Basiliensis w Szwajcarii, kierownik Podyplomowych Studiów Strojenia i Regulacji Fortepianu oraz Międzywydziałowego Zakładu Fortepianu Ogólnego UMFC. Instrumenty na zdjęciach pochodzą z Pracowni Pianin i Fortepianów Andrzeja Włodarczyka znajdującej się w Słupnie pod Warszawą – są wśród nich odrestaurowane Broadwoody, Erardy i Pleyel, a także inne sprawne dziewiętnastowieczne fortepiany.Zrzut ekranu 2017-03-14 o 19.55.21Zrzut ekranu 2017-03-11 o 22.33.29

Zdjęcia i nagranie: Agata Mierzejewska


 

Dodaj komentarz