Barrakuda Film Studio w Kolekcji Zabytkowych Fortepianów im. Andrzeja Szwalbego


Z wielką radością przyjęliśmy wiadomość o powstającym, niezwykle potrzebnym, filmie o historycznych fortepianach! W minioną niedzielę mieliśmy ogromną przyjemność podzielić się naszą pasją ze studiem filmowym Barrakuda w Kolekcji Zabytkowych Fortepianów im. Andrzeja Szwalbego w Ostromecku k. Bydgoszczy. Mamy nadzieję, że ten bardzo istotny dokument podniesie powszechną świadomość w kwestii posiadanych w naszym kraju zbiorów, ich potrzeb i wartości, a także wprowadzi w świat dziewiętnastowiecznej wrażliwości i estetyki, jakże różnej od tej, którą znamy obecnie. Wiadomo, że Chopin grał na Pleyelu, Broadwoodzie i Erardzie, ale co oznaczało to dla jego utworów i techniki, a także jak instrumenty te prezentowały się na tle morza innych budowniczych fortepianów i firm rozsianych po całej Europie, a później także Ameryce? Czym jest dziś dla pianisty doświadczenie instrumentu historycznego i czy można się od tego uzależnić? I oczywiście odwieczne hamletowskie pytanie: restaurować czy nie restaurować, co czasem przekłada się bezpośrednio na być albo nie być zabytkowego fortepianu. Staraliśmy się odpowiedzieć na te i inne ciekawe pytania, które zresztą ciągle sami sobie zadajemy. Dziękujemy nieocenionemu gospodarzowi Kolekcji, panu Andrzejowi Gawrońskiemu, za udostępnienie wnętrz do realizacji, i za jak zwykle niezmiernie miłe przyjęcie.IMG_5045IMG_5057IMG_5027IMG_439417990945_1364982323568617_2926219777631349052_nIMG_5082IMG_5062IMG_5033IMG_4392IMG_5034IMG_5084IMG_501918057936_1364915776908605_3380014763611106907_nIMG_4386


 

Dodaj komentarz